Δημιουργία 3D Περιεχομένου ΙΙ

Κωδικός μαθήματος
05ΕΠΚΧ01-ΨΤ
Μονάδες ECTS
6
Εξάμηνο
Εξάμηνο ΣΤ
Σειρά εμφάνισης
2
Κατηγορία μαθήματος
Κατεύθυνση
Ψηφιακές Τέχνες
Διδάσκων καθηγητής

ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΟΣ ΔΙΔΑΣΚΩΝ - ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΗ ΔΙΔΑΣΚΟΥΣΑ

Περιγραφή μαθήματος
Image
ΜΑΘΗΣΙΑΚΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ

🔵 🔴 🟡 Περιγραφή μαθήματος

Το μάθημα αποτελεί συνέχεια του μαθήματος 'Δημιουργία 3Δ περιεχομένου Ι' και δίνεται περισσότερη έμφαση στην πράξη και στη δημιουργία μέσα από ψηφιακά εργαλεία δωρεάν και ανοιχτού λογισμικού. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος πρέπει να είναι σε θέση να μπορούν να σχεδιάζουν 3D μοντέλα αντικειμένων και εσωτερικών χώρων. Το 3Δ περιεχόμενο αποτελεί βασικό στοιχείο σε μεγάλο εύρος εφαρμογών, επιχειρηματικών, ερευνητικών και επιστημονικών χώρων. Τρισδιάστατα περιεχόμενα περιλαμβάνουν 3Δ σχεδίαση (βιομηχανική, αρχιτεκτονική κλπ), 3Δ γραφικά, 3Δ βίντεο κοκ. Αντίστοιχα εφαρμογές και τεχνολογίες που εκμεταλλεύονται ή παράγουν 3Δ περιεχόμενο αποτελούν οι 3Δ σάρωση, η 3Δ εκτύπωσης κοκ. Σκοπός του μαθήματος είναι η περαιτέρω εμβάθυνση σε θέματα ανάπτυξης 3Δ περιεχομένου, χειρισμό 3Δ αντικειμένων, τεχνικές φωτισμού και απόδοσης καθώς και εξειδικευμένα αντικείμενα όπως χαρακτήρες αντιμετωπίζονται σε διαφορετικά επίπεδα. Μετά το τέλος του μαθήματος οι φοιτητές:

  • Αξιοποιούν πρακτικές έρευνας στο πεδίο του τρισδιάστατου σχεδιασμού ώστε να επιλύει προβλήματα σχεδιασμού τρισδιάστατου χώρου και modeling.
  • Χρησιμοποιούν αποτελεσματικά εργαλεία και λογισμικά τρισδιάστατου σχεδιασμού (3d modeling).
  • Χρησιμοποιούν αποτελεσματικά μεθόδους τρισδιάστατου σχεδιασμού περιβάλλοντος, έχοντας βαθιά γνώση τόσο παραδοσιακών χειροποίητων μεθόδων, όσο και σύγχρονων ψηφιακών , ώστε να μπορεί να κινείται συνδυαστικά ανάμεσά τους.
  • Συνεργάζονται στο πλαίσιο ομάδας εργασίας για την ανάπτυξη ενός project τρισδιάστατου σχεδιασμού (3d modeling).
  • Οικειοποιούνται ποιοτικά χαρακτηριστικά τρισδιάστατου σχεδιασμού ώστε να αξιολογεί αποτελεσματικά, τόσο το δικό του έργο όσο και των συμφοιτητών του
  • Αξιοποιούν συγκεκριμένες δεξιότητες παρουσίασης ώστε να προβάλλει αποτελεσματικά το έργο του τόσο αυτό που παρήγαγε στις ατομικές εργασίες του όσο και αυτό που παρήγαγε η ομάδα εργασίας του.
ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

🔵 🔴 🟡 Θεωρία (2 ώρες)

  1. Εισαγωγή στην εξέλιξη των 3Δ τεχνολογιών: Ιστορική αναδρομή, βασικά στοιχεία θεωρίας

  2. Εισαγωγή σε ανοιχτή εκπαιδευτική πλατφόρμα δημιουργίας 3Δ περιεχομένου

  3. Ανάπτυξη 3Δ αντικειμένων στην ανοιχτή πλατφόρμα δημιουργίας 3Δ περιεχομένου, σχήματα, υφές κλπ

  4. Συνθεση σκηνής 3Δ περιεχομένου

  5. Τρισδιάστατη Σάρωση Εργαλεία, Μεθοδολογίες, Λογισμικά.

  6. Φωτογραμμετρία Εισαγωγή στην φωτογραμμετρία. Διαφορετικές μεθοδολογίες αποτύπωσης αντικειμένων με τη χρήση της φωτογραμμετρίας. Λογισμικά Φωτογραμμετρίας Διαθέσιμα λογισμικά, Agisoft Metashape, γνωριμία με το λογισμικό, προϊόντα, εργαλεία, γραφικό περιβάλλον χρήστη.

  7. Λογισμικά και βασικές τεχνικές δημιουργίας τρισδιάστατων γραφικών

  8. Λογισμικά δημιουργίας και επεξεργασίας 3Δ βίντεο

  9. Μελέτη περίπτωσης δημιουργίας 3Δ περιεχομένου.

  10. Ψηφιακή ανάπτυξη χαρακτήρων – Animation Βασικές αρχές, προσεγγίσεις, εμψύχωση χαρακτήρων και σκηνικών

  11. Animation Λογισμικά και μελέτη περίπτωσης

  12. Τεχνολογίες εικονικής πραγματικότητας Εισαγωγή, βασικές αρχές, χρήση ψηφιακών χαρακτήρων και σκηνικών, προγραμματιστικά περιβάλλοντα.

  13. Εφαρμογές 3Δ τεχνολογίας στον Εκπαίδευση και τον Πολιτισμό

  14. Ανασκόπηση και παρουσίαση ομαδικών εργασιών

 

🔵 🔴 🟡 Εργαστήριο (1 ώρα)

Το μάθημα οργανώνεται σε 13 διαλέξεις ενώ οι σπουδαστές καλούνται να εκπονήσουν μία ομαδική εργασία ανά 4 άτομα. Η αξιολόγηση των φοιτητών περιλαμβάνει την συμμετοχή τους στις διαλέξεις, την εργασία και τους βαθμούς της ενδιάμεσης (Πρόοδος) και της τελικής εξέτασης.

ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗ

Γλώσσα αξιολόγησης: Ελληνική

🔵 🔴 🟡 Μέθοδος αξιολόγησης: 

Το μάθημα εξετάζεται με γραπτές εξετάσεις. Κατά τη διάρκεια του εξαμήνου οι φοιτητές συμμετέχουν στις διαλέξεις, υλοποιούν μία ομαδική εργασία και εξετάζονται στην ενδιάμεση (πρόοδος) εξέταση και την τελική γραπτή εξέταση του εξαμήνου.

  • Γραπτή τελική εξέταση (ΓΕ) (50%) - Συγκριτική αξιολόγηση στοιχείων θεωρίας

  • Ενδιάμεση Γραπτή Εξέταση (Π) (20%)

  • Ομαδική Εργασία (ΟΕ) (30%)

Ομαδική άσκηση: 1) Τοποθέτηση αντικειμένων στον χώρο. 2) Δημιουργία και Τοποθέτηση καμερών. 3) Υλικά και Χάρτες (Material Editor). 4) Φωτισμός και ειδικά εφέ. 5) Παρουσίαση Εργασιών. Σημείωση: Ο βαθμός του μαθήματος (ΓΕ*0,5+Π*0,2 + ΟΕ*0,3) πρέπει να είναι τουλάχιστον πέντε (5).

ΜΑΘΗΣΙΑΚΕΣ - ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΜΕΘΟΔΟΙ
  • Πρόσωπο με πρόσωπο
  • 3D σαρωτής - Χρήση εξοπλισμού φωτογραμμετρίας
  • Λογισμικό δημιουργίας τρισδιάστατων γραφικών και animation
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας e-class
  • Υποστήριξη Μαθησιακής διαδικασίας με βιντεομαθήματα (μέρος αυτών δύναται να δημιουργηθεί από το εκπαιδευτικό προσωπικό και τους φοιτητές του τμήματος)

eCLASS ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

https://eclass.uop.gr/courses/2508/ 

ΣΥΝΙΣΤΩΜΕΝΗ ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

🔵 🔴 🟡 Συγγράμματα Μαθήματος [ΕΥΔΟΞΟΣ]

  • Μπιλάλης Ν. και Α.,Μαραβελάκης Ε. (2009) Συστήματα CAD/ CAM και τρισδιάστατη μοντελοποίηση., Εκδόσεις Κριτική

  • Randi L. Derakshani, Dariush Derakshani (2011), Οδηγός του Autodesk 3ds Max 2011, Εκδόσεις Μ. Γκιούρδας

Έξτρα Βιβλιογραφία

  • Από τον/την εκάστοτε διδάσκοντα - διδάσκουσα στο eClass